Hoppa till innehållet

Varukorg

Din varukorg är tom

Fortsätt handla

Betalning, frakt och returer

Betalning

Betalning kan göras via Visa, MasterCard, PayPal, Swish eller faktura. Faktura via Klarna är möjligt i Sverige, Finland, Norge och Tyskland. Valutan för varje land måste vara satt till korrekt lands lokala valuta för att detta betalningssätt ska vara möjligt. Swish är endast möjligt för ordrar inom Sverige som betalas i SEK.

Kortbetalning eller PayPal är de valbara betalningssätten för resten av världen.

Fakturan skickas separat via mail och betalningsvillkoren är 14 dagar. Fakturor hanteras av Klarna.

Frakt

MASKA erbjuder fri standardfrakt till EU och USA för beställningar över 3000 SEK/ 300€.
För övriga priser se tabell. Vi skickar med FedEX och DPD till alla länder utom Sverige. Inom Sverige skickar vi med Postnord.

Fraktpriser:

Destination Express Economy
Sverige PostNord 69 SEK
Danmark FedEx 150 DKK DPD 75 DKK
Tyskland FedEx €20 DPD €10
Övriga EU FedEx €20 DPD €10
Norge FedEx €20
Schweiz FedEx €20
USA FedEx €25
Övriga länder FedEx €30

 

Alla beställningar skickas inom 0-48 timmar nästkommande vardag. Under högsäsong kan leveranstiden bli något förlängd.

Vanligtvis är leveranstiden 1-2 dagar inom Sverige, 3-4 dagar till Europa och 3-4 dagar till resten av världen.

Du kommer att få en leveransbekräftelse tillsammans med en spårningskod när ordern skickas. Vänligen observera att det är ditt ansvar att följa försändelsen och se till att ordern hämtas inom hämtningstiden, eller att hemleveransen är framgångsrik.

Tyvärr missar ibland leveransföretag att meddela mottagaren och därför är det viktigt att du spårar paketet också. Om du noterar några förseningar eller problem i spårningen, vänligen kontakta oss på shop@maska.se så snart som möjligt för vidare utredning.

En ej utlöst order kommer att hanteras som en retur och debiteras för retur- och leveransavgifter. Med leveranser utanför EU, skickas ej utlöst order i vissa fall till övervaror för att bli övergiven i stället för att dem returneras till oss. Observera att i detta fall kommer ingen återbetalning att registreras.

För beställningar inom Sverige skickas försändelsen till din Postnord service point. Alla ordrar till resten av EU och världen levereras med FedEx eller DPD. Paketet kommer då direkt till leveransadressen. FedEx och DPD levererar mellan 8-17 så om du inte är hemma under dessa tider, vänligen överväg att använda din arbetsadress som din leveransadress.


Byten & returer

Det är viktigt för oss att du är nöjd med ditt köp. Returer kan göras inom 14 dagar från den dagen du tar emot din order. Alla returnerade varor måste vara i nytt, oanvänt skick, med alla lappar och tags fortfarande på och intakta.

För att göra en retur och få en returetikett:

  1. Logga in med din e‑postadress – antingen via menyn uppe till höger eller via länken “Visa min beställning” i din orderbekräftelse.

  2. Du behöver inte skapa ett konto – det räcker att använda din e‑postadress för att se din beställning.

  3. När din order har levererats visas en knapp med texten "Begär en retur" på din ordersida. Klicka på den för att skicka in en returförfrågan.

  4. När vi tagit emot din förfrågan skickar vi en returetikett till din e‑post inom 24 timmar.

Om du inte kan logga in eller genomföra returförfrågan – mejla oss gärna på shop@maska.se så hjälper vi dig.

Om du vill byta en vara går du in på www.maska.se och beställer den på nytt. För reklamationer hänvisar vi till vår kundtjänst shop@maska.se. MASKA tar inget ansvar för returer som är gjorda utan ett giltigt spårningsnummer.

Vänligen notera att alla fraktkostnader i samband med returer betalas av kunden och kommer att dras av från din återbetalning.

Returavgifter:

Destination Returavgift
Sverige 60 SEK
Danmark 110 DKK
Övriga EU €15
Norge & Schweiz €20
USA €25
Resten av världen €30

 

Lämna in ditt paket med returfraktsedeln på närmaste Postnord eller FedEx ombud. För att hitta ditt närmaste ombud, vänligen besök www.postnord.se eller www.fedex.com.

Felaktiga varor:

Tillverkningen av våra produkter sker med stor noggrannhet. Om du dock skulle hitta en avvikelse, före eller efter användning, vänligen kontakta oss innan du gör en retur via shop@maska.se och invänta instruktioner. För snabbast möjliga hantering, vänligen beskriv problemet samt inkludera helst foton på detaljer och hela plagget samt information om färg och storlek.

Priser

Varor som levereras utanför EU kan komma att behöva betala tullavgifter och importmoms vilket är köparens ansvar. Vänligen kontakta ditt lokala tullkontor för mer information angående dessa avgifter.

Alla priser är inklusive 25% moms. För leveranser utanför EU kommer det totala priset att vara 20% lägre än priserna som står på hemsidan. Momsen kommer att dras av i kassan efter att du har valt leveransland.

Om du bor utanför EU kommer moms + avgifter troligtvis bli lägre än den avdragna momsen. Det betyder att den totala kostnaden inte blir högre än priset inklusive moms som är angivet på MASKAs hemsida.

De flesta länderna låter dig importera utan moms + avgifter upp till en särskild summa. Den summan varierar från land till land. Besök tullverkets hemsida i ditt land och se under “importera”.

Vänligen notera att tull kan komma att bli tillagt om du planerar att skicka en gåva eller om du skriver en annan leveransadress. Mottagaren kan komma att bli betalningsskyldig av FedEx vid leverans.


Reklamation

Konsumentköplagen ger dig rätt att reklamera en vara inom tre år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället och det rör sig om ett produktionsfel. Om du tar emot en vara som det är något fel på vill vi att du så snart som möjligt kontaktar oss via mail, dock senast inom 60 dagar. Maila oss ditt ordernummer med en beskrivning av vad som är fel på varan och hur det uppkom till shop@maska.se. Bifoga ett par bilder på produkten som visar produkten samt felet i detalj. När vi mottagit ditt mail kommer vi ta ställning till om det rör sig om ett fel på varan och återkomma till dig så snart som möjligt men inte senare än inom 30 dagar från det att vi mottagit ditt mail. Samtliga reklamationer måste godkännas av MASKA innan de skickas tillbaka.

I första hand så lagar vi din vara alternativt ersätter dig med en likvärdig vara. Om vi ej kan laga eller skicka en ny vara så kommer du att återbetalas inom 30 dagar.

Köp av varor på maska.se omfattas av svensk lag.


Säkerhet & integritet

Alla transaktioner på MASKAs hemsida hanteras av en säker tredjepart, en betalningsportal online som krypterar dina kortdetaljer på ett säkert sätt. All kundinformation är konfidentiell och kommer inte att delas till någon utanför MASKA.

Om du har några frågor gällande ordrar, betalning, frakter och returer, tveka inte att höra av dig till oss på shop@maska.se eller ring +46(0)738-832269. Vi hjälper dig gärna.

Mail: info@maska.se
Telefon: +46(0)738-832269
Besöks- och postadress:
MASKA AB, Fjärde Långgatan 6, 413 05 Göteborg, Sverige
Registrerad företagsadress:
Maska AB, Fjärde Långgatan 6, 413 05 Göteborg, Sverige
Organisationsnummer: 556318-1535
Momsnummer: SE556318153501